Les pràctiques al SOLI sí tenen futur: experiències personals que han derivat en feines remunerades

N'Àngela i en Brayan són, a més a més de mare i fill, usuaris del nostre Servei d’Orientació Laboral Integral (SOLI-UGT).

Com ja van informar fa uns mesos (https://www.empleomallorca-ugt.com/post/primeres-pr%C3%A0ctiques-laborals-en-supermercats-bip-bip?lang=ca), el SOLI ofereix la possibilitat als usuaris i usuàries que ho requereixin i n'estiguin interessades, la possibilitat de realització de 100 hores de pràctiques laborals no remunerades a empreses amb les que tinguem acords de col·laboració, amb els objectius principals d'aconseguir experiència a l’àmbit laboral en qüestió i poder ampliar i demostrar els seus coneixements al currículum a l'hora cercar feina.

Fa menys d'un any, en Brayan va iniciar un període de 100 hores de pràctiques a l'empresa de material de construcció BricoDepot, com a mosso de magatzem.

Tant per ell com pels seus companys i companyes i els seus superiors, va ser tan positiva l'experiència que, mesos després d'haver finalitzat aquell període de pràctiques, va sorgir una plaça vacant i van comptar amb ell per a un lloc de feina a la companyia, optant així a un contracte laboral valorant l'experiència que ja havia adquirit, així com els coneixements específics en la matèria. Les valoracions dels seus tutors van ser realment molt positives, apreciant la seva responsabilitat amb comentaris com “Brayan és una persona íntegra, estable, totalment responsable i competent per qualsevol tipus d'activitat que se li encomani”.

Per altra banda, després d'haver realitzat una formació online com a cambrera de pisos, n'Àngela va iniciar el seu període de 100 hores de pràctiques a l'hotel Valparaíso com a cambrera de pisos al febrer d'aquest mateix any.

A diferència del seu fill, ella sí havia treballat com a personal de neteja però sense experiència demostrable pel que, des del SOLI, es va optar per potenciar la seva formació i acompanyar-la amb un període de pràctiques, tant per formalitzar la seva experiència com per formar amb detall a la usuària. Aquesta va ser una experiència tan positiva com la del seu fill Brayan.

A la valoració final, la seva tutora la va avaluar molt positivament amb comentaris com el següent: “N'Àngela durant les seves pràctiques ha mostrat molt interès, ha sigut proactiva, responsable i puntual. Enhorabona!.”

Tal va ser la seva implicació que només van haver de passar uns dies perquè l'Hotel Valparaiso contactés amb ella per oferir-li un contracte laboral al mateix hotel amb les mateixes funcions, tan ben valorades pels seus superiors, les seves companyes i la clientela en general.

Des del SOLI, hem volgut destacar aquestes dues experiències personals i laborals de n'Àngela i en Brayan per donar a conèixer el servei d'oferta de pràctiques que des del servei facilitem, ajudant a la creació de noves possibilitats de feina així com a ampliar els coneixements i experiències laborals dels usuaris i usuàries que estiguin interessats i interessades.

Enhorabona Àngela i Brayan, la vostra feina i esforç han tingut els seus resultats!

El nostre programa -SOLI-UGT- compta amb la participació del SOIB i del cofinançament del Fons Social Europeu i té per objectiu la inserció al mercat de treball de persones en risc d'exclusió social.

Bajo los estándares de la norma ISO 9001 2015.png
Contacta amb nosaltres a la seu central de  UGT Illes Balears:
c/ Font i Monteros, 8

07003. Palma